Exerciții pentru starea emoțională și servicii online în perioada de criză

Având în vedere situația tensionată din România, oamenii privesc cu incertitudine ziua de mâine, dar datorită spectrului unei posibile îmbolnăviri este necesar să învățăm câteva exerciții care să ne ajute să diminuăm și chiar să scăpăm de stările de frică, stres, disperare, panică etc. care se pot instala atât la persoanele sănătoase, cât și la cele bolnave acasă sau la spital. Vă prezentăm în continuare o serie de exerciții ușor de învățat și de executat și la nevoie puteți apela la serviciile noastre online.

1. Exercițiul Wayne Cook. Putem apela la acest exercițiu când ne simțim copleșiți de evenimente sau într-o stare de confuzie mintală deoarece el ne va aduce următoarele beneficii: elimină stările de stres, panică și copleșire emoțională, ne ajută să ne limpezim gândurile și să procesăm mai bine informațiile legate de anumite evenimente. Această tehnică este eficientă chiar și atunci când suntem atât de supărați încât nu ne mai putem opri din plâns, ne pierdem controlul sau ne trezim țipând la cei din jur, suntem cuprinși de disperare și epuizați. El acționează asupra hormonilor ce provoacă stresul și vom începe să ne simțim mai puțin tulburați emoțional sau copleșiți în câteva clipe.

Tehnica de execuție: Din poziția stând pe scaun, așezăm piciorul drept peste genunchiul stâng, cuprindem glezna dreaptă cu mâna stângă și călcâiul drept cu mâna dreaptă. Inspirăm ușor pe nas și expirăm pe gură. Respirăm de 4-5 ori, apoi lăsăm piciorul jos. Așezăm piciorul stâng peste genunchiul drept. Cuprindem glezna stângă cu mâna dreaptă și călcâiul stâng cu mâna stângă. Respirăm la fel de 4-5 ori. Punem picioarele pe sol din poziția stând pe scaun și unim vârfurile degetelor de la mâni sub formă de piramidă. Poziționăm degetele mari imediat deasupra osului nazal, între sprâncene. Inspirăm pe nas și expirăm pe gură de 4-5 ori. La final, depărtăm ușor degetele mari de-a lungul frunții întinzând ușor pielea ca într-o mișcare de masaj. Repetăm această mișcare de 4-5 ori apoi lăsăm mâinile pur și simplu în poală.

2. Exercițiul „Calmarea meridianului Triplu Încălzitor”. Această tehnică echilibrează meridianul energetic Triplu Încălzitor care începe de la degetul inelar, urcă pe partea exterioară a brațului, continuă prin spatele urechii și se termină la marginea exterioară a ochiului. Acest meridian guvernează sistemul imunitar, reacția corpului în situații amenințătoare și abilitatea de a ne forma obiceiuri fiziologice sau comportamentale apte să ne ajute să facem față stresului sau amenințărilor.

Tehnica de execuție: Așezăm buricele tuturor degetelor pe tâmple. Respirăm adânc, inspirând pe nas și expirând pe gură. Inspirăm din nou adânc și mișcăm degetele ușor în sus, până ajung deasupra urechilor, apăsând ușor. Expirăm și ducem degetele după urechi, apoi le coborâm pe gât și la lăsăm pe umeri împingând ușor la baza gâtului. Ducem mâinile în fața umerilor și le coborâm în poală. Efectuăm acest exercițiu de 4 până la 9 ori.

3. Exercițiul „Percutarea fricii”. Această tehnică poate fi folosită de fiecare dată când experimentăm stări de anxietate, fobie socială sau frică. De asemenea, poate să modifice cauza care stă la baza manifestării unei fobii îndelungate deoarece echilibrează meridianul Triplu încălzitor care este responsabil de reacția „luptă sau fugi”, reduce frica irațională, calmează tensiunile interioare și echilibrează mintea.

Tehnica de execuție: Localizăm zona situată pe dosul palmei, la jumătatea distanței dintre încheietura mânii și degete, între degetul inelar și cel mic. Percutăm ușor această zonă cu 2 sau 3 degete de la mână timp de 30-60 de secunde, inspirând pe nas și expirând pe gură. Efectuăm același procedeu pe cealaltă mână. O altă variantă de execuție este plasarea unei mâini pe piept în dreptul inimii și realizarea percuțiilor descrise mai sus pe acea mână, alternând mâinile.

Cabinetul nostru de psihologie oferă începând de luni, 16 martie 2020, o gamă diversă de servicii online printre care consiliere, exerciții, materiale video și audio etc. Pentru persoanele interesate informații complete despre aceste servicii și modul lor de accesare puteți găsi pe site-ul www.mihaimoisoiu.ro sau la telefonul afișat mai jos.

Psiholog Mihai Moisoiu

Tel. 0753937223
www.mihaimoisoiu.ro
E-mail: mmmoisoiu@gmail.com

 

Monitorul de Suceava: https://www.monitorulsv.ro/Local/2020-03-16/Exercitii-pentru-starea-emotionala-si-servicii-online-in-perioada-de-criza#ixzz6JbklDBZ5

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Close Menu
RSS
Follow by Email
Pinterest