Exerciții zilnice pentru această perioadă

Exercițiile prezentate mai jos cuprind tehnici și procedee terapeutice special concepute pentru a sincroniza funcționarea armonioasă a celor două emisfere cerebrale. Atunci când creierul nostru devine echilibrat, întregul corp răspunde pozitiv la aceste transformări, activează mecanismele de auto-vindecare, se dă un restart sistemului imunitar și starea noastră psihică generală este una pozitivă, plină de optimism. Menționăm și faptul că perioadele lungi de stat în casă, când ne uităm ore întregi la televizor, pe telefon sau calculator pot să ne afecteze starea psihică și echilibrul interior.

1. Luăm câte un pix, creion în fiecare mână, de preferat de culori diferite. Trasăm simultan cu ambele mâini pe o foaie de hârtie sau pe tablă desene cât mai simetrice. Exercițiul ajută la echilibrarea celor două emisfere cerebrale, îmbunătățește coordonarea ochi-mână.

2. Rezolvăm probleme de matematică sau de logică în timp ce ascultăm muzică clasică.

3. Desfășurăm activități cu mâna care nu este dominantă (ex: dreptacii mestecă în vasul cu mâncare sau în cana cu ceai cu mâna stângă).

4. La fiecare oră fixă ne reamintim ce am făcut în ultimele 60 de minute și rostim mintal afirmația „Mă iert, mă iubesc și mă accept așa cum sunt!”

5. Urmărim un film într-o limbă străină, alta decât engleza și subtitrat în engleză și realizăm mental traducerea în română.

6. Cu gura deschisă, masăm ușor mușchii din jurul articulației temporo-mandibulare pentru 1-2 minute cu mișcări circulare. Exercițiul ajută la reducerea stresului.

7. Activăm prin percuții repetate, ușoare, efectuate cu degetele arătător și mijlociu punctele localizate între nas și buza superioară, între buza inferioară și bărbie. Apoi cu ambele mâini în stânga și dreapta corpului unde se termină coastele pe zonele corespondente ficatului și splinei, realizăm cel puțin 10 percuții pe fiecare punct. Exercițiul echilibrează sistemul energetic al corpului și cel imunitar.

8. Întindem un braț în față cu degetul mare îndreptat în sus. Desenăm în aer cu mâna un 8 culcat cu o mișcare lină. În acest timp ochii noștri urmăresc degetul mare păstrând capul în poziție verticală. Realizăm 3 mișcări cu brațul drept, 3 cu brațul stâng și 3 cu ambele brațe ținând palmele lipite. Exercițiul îmbunătățește vederea, echilibrul și coordonarea mișcărilor.

9. Încrucișăm picioarele la nivelul gleznelor, poziționăm mâinile la nivelul plexului solar ca și când am ține între degete o minge. Ținem degetele depărtate, păstrăm poziția pentru minimum 2 minute timp în care respirăm profund. Exercițiul îmbunătățește atenția, reduce anxietatea și stresul.

10. Urmărim să participăm la programele de rugăciune colectivă desfășurate, în această perioadă, la oră fixă (Exemplu: Programul Bisericii Sfinții Apostoli Petru și Pavel din Rădășeni – orele 10, 12, 15, 22, 00, 03).

11. Evacuăm prin expirare tot aerul din plămâni. Astupăm nara dreaptă și inspirăm prin nara stângă. Păstrăm aerul în plămâni, eliberăm nara dreaptă, astupăm nara stângă și apoi expirăm prin nara dreaptă. Păstrăm astupată nara stângă și inspirăm prin nara dreaptă. Astupăm nara dreaptă, eliberăm nara stângă și apoi expirăm prin nara stângă.

Acest exercițiu elimină stările de tensiune, nesiguranță, temerile și inducând o stare profundă de liniște interioară, echilibru și calm. Se poate utiliza secvența: 5 (inspirație) – 4 (expirație) – 5 (inspirație) – 4 (expirație).

12. La finalul zilei trecem în revistă, alături de cei dragi, de membrii familiei, toate evenimentele zilei de la trezire până la momentul prezent. Ne oprim pe rând la fiecare moment din zi în care un membru al familiei sau mai mulți au fost tensionați, stresați. Discutăm asupra acelui moment, ne cerem iertare unii de la alții pentru vorbele nepotrivite și greșelile ce poate le-am făcut și remodelăm acel eveniment într-o lumină pozitivă. (Ex: o discuție aprinsă la masă, izbucnită pe seama copilului care nu are un mod civilizat de a vorbi cu frații săi, o remodelăm vizualizând aceeași situație în care de această dată copilul se comportă exemplar și vorbește decent).

Vă recomandăm să participați la un program de psihologie online care să conțină o gamă largă de servicii terapeutice, precum terapie online individuală, sesiuni terapeutice de grup, conferințe video, exemplificări terapeutice video și audio disponibile pe site-ul nostru www.mihaimoisoiu.ro sau pe alte site-uri.

Psiholog Mihai Moisoiu

Tel. 0753937223

www.mihaimoisoiu.ro

E-mail: mmmoisoiu@gmail.com

 

Monitorul de Suceava: https://www.monitorulsv.ro/Local/2020-03-23/Exercitii-zilnice-pentru-aceasta-perioada#ixzz6JbmIIjGL

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Close Menu
RSS
Follow by Email
Pinterest
×