LIMBAJUL NONVERBAL ÎN CUPLU – ANDREEA MARIN ŞI TUNCAY OZTURK
Ce analizăm:
1! Coapsa dreaptă a EI, suprapusă peste cea stângă şi direcţia de orientare a picioarelor;
2! Direcţia de orientare a picioarelor la EL;
3! Direcţia de orientare şold–coapsă la EA;
4! Direcţia de orientare şold-coapsă la EL;
5! Poziţionarea palmei EI stângi peste palma LUI dreaptă şi strângerea de mană a LOR;
6! Poziţionarea cotului stâng la EL în raport cu axul corpului;
7! Poziţionarea cotului drept la EA în raport cu axul corpului;
8! Axul corpului la EA şi gradul de deplasare a bărbiei şi gâtului în raport cu trunchiul;
9! Axul corpului la EL şi gradul de deplasare a bărbiei şi gâtului în raport cu trunchiul;
Interpretare:
Modul în care EA presează coapsa dreaptă peste cea stângă (1!) corelat cu focalizarea vizuală pe EL şi mâna ei stângă ce se suprapune peste a LUI (5!) realizând strângerea de mână, îi produc EI plăcere şi interesul…atracţia faţă de el sunt uşor de sesizat:
- stimul vizual – priveşte cu plăcere bărbatul iubit… axul corpului (8!) şi direcţia de orientare şold –coapsă (3!) a EI arată că a cautat inconştient o maximă deschidere în plan afectiv , grad de atracţie faţă de EL;
- stimul tactil – atinge bărbatul iubit…palma EI poziţionată deasupra şi strângerea de mână îi transmit LUI o confirmare a afecţiunii şi a sentimentelor EI;
- axul corpului EI (8!) e deplasat spre în faţă, la fel şi deplasarea uşor spre în faţă a gâtului şi a bărbiei EI arată un interes mărit în planul atracţiei faţă de EL, de aici şi tendinţa de a se deplasa uşor spre EL;
- cotul EI drept (7!) nu mai asigură o susţinere suplimentară a corpului cum apare la EL (6!), al cărui corp e uşor lăsat spre în spate (9!).
Cotul stâng al LUI (6!) asigură o stabilitate suplimentară deoarece putem spune că inconştient fuge de EA, care se apropie pentru a oferi şi a se deschide pentru a primi afectivitate.
EL zâmbeşte, dar în plan interior nu doreşte apropierea ei, deschiderea spre ce are EA de oferit.
Parcă ar fi un compromis pe care EL îl face „Trebuie să stau o perioadă aici şi să joc acest rol, însă doar atât cât consider că e bine şi nu fac asta plin de afecţiune şi interes!” ).
La EL gâtul şi bărbia sunt deplasate uşor spre în faţă, dar mai mult din nevoia interioară de a scoate în evidenţă gradul fals de interes şi atractivitate.
Picioarele LUI (2!), vârfurile tălpilor sunt orientate spre în faţă, arătând că, datorită compromisului pe care îl face în plan sentimental, simte nevoia de a pleca din această situaţie…de a se depărta de …compromis. Acest aspect este întărit şi de modul de orientare a direcţiilor şold – coapsă la EL (4!)…spre în faţă şi la EA (3!)…spre EL.
Concluzie:
Un cuplu în care EA iubeşte şi corpul vorbeşte aceeaşi „limbă” cu mesajul transmis de cuvinte EI şi El…care joacă un rol…de îndrăgostit!
CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE
MOISOIU MIHAI MARIUS
Tel: 0753937223
Mail: training.reality@gmail.com