Metode eficiente de combatere a stărilor de anxietate în această perioadă

Anxietatea este tulburarea emoțională cea mai des întâlnită în zilele noastre. Aproape 90% dintre persoanele care suferă de tulburări de anxietate suferă, la un moment dat în viață, și de depresie. Debutul anxietății începe într-o regiune a creierului denumită amigdală. Funcționarea ei deficitară modifică răspunsurile la frică și procesul de învățare a sentimentului de frică. Nu ne trebuie neapărat o tomografie ca să ne dăm seama cât de activă este amigdala. Un semnal de dezechilibru poate fi creșterea pulsului și transpirația palmelor. Crește și tensiunea, iar, în cazuri extreme, putem avea dificultăți în a respira. Aceste simptome apar deoarece amigdala comunică direct cu hipotalamusul, care controlează răspunsurile la stres ale organismului. Activitatea amigdalei duce la activarea sistemului nervos simpatic și eliberează hormonii glucocorticoizi de stres. Se consideră că persoanele care prezintă astfel de simptome intense și acute suferă de atacuri de panică, un tip de tulburare de anxietate, care uneori poate produce simptome atât de copleșitoare, încât oamenii au impresia că o să moară.

Anxietatea ușoară nu necesită neapărat un tratament de specialitate. Dacă vrem putem să ne ocupăm singuri de această problemă. În aceste zile când este indicat să stăm cât mai mult în casă, putem să începem cu o strategie care să ne ajute să reducem nivelul de stres din viața de zi cu zi. Acest lucru se poate obține, în principal, în două feluri: nu ne mai expunem atât de mult situațiilor stresante sau învățăm să le facem față mai bine. Care dintre cele două modalități este mai bună depinde doar de cauza stresului.

O metodă eficientă de luptă împotriva situațiilor stresante o reprezintă exercițiile fizice, efectuate timp de cel puțin 30 de minute pe zi. Ele îmbunătățesc echilibrul emoțional, ajută la menținerea funcționării optime a creierului și reduc riscul de demență pe măsură ce îmbătrânim, așa că, în mod cert, nu există efecte secundare nedorite când vine vorba de sport.

Stresul mai poate fi controlat și prin exerciții de respirație și relaxare gradată de felul celor prezentate de noi în articolele anterioare. Este indicat de asemenea să reducem consumul de cafea, ceai negru, ciocolată și alcool și să dormim minim 8 ore pe noapte.

Cea mai simplă formă de reglare a emoțiilor este distragerea atenției către altceva, de obicei temporar. Atunci când această tehnică funcționează studiile de imagistică arată că activitatea din regiunile emoționale ale creierului scade ca intensitate. Distragerea atenției poate diminua agitația interioară, stările de anxietate și atacurile de panică datorită activării preponderente a zonelor creierului ce țin de controlul cognitiv al emoțiilor – regiunea cortexului prefrontal și a cortexului cingulat anterior. De exemplu, dacă urmărim pe Facebook o serie de comentarii cu o conotație negativă și simțim că acestea încep să ne perturbe echilibrul emoțional și suntem tot mai tentați să ne angrenăm și noi în discuție, este indicat să ne desprindem de acest context și să ne fixăm pentru câteva minute pe o melodie ce tocmai se aude la radio și de care ne leagă amintiri plăcute.

O altă metodă prin care ne putem controla emoțiile este denumită „reconsiderare” și presupune să reevaluăm înțelesul unui eveniment pentru a putea să schimbăm felul în care ne simțim față de evenimentul respectiv. De exemplu, dacă vedem o emisiune la televizor în care se prezintă știri pline de panică cu privire la pandemia actuală, inițial s-ar putea să ne cuprindă și pe noi un sentiment de frică și insecuritate. Dacă însă analizăm informațiile și ne dăm seama că o parte din ele au fost denaturate, că de multe ori aceste știri sunt prezintate amplificând și exagerând nerealist anumite aspecte pentru a determina cât mai multe persoane să le urmărească, atunci această reconsiderare a situației ne poate ajuta să ne menținem echilibrul emoțional și să gestionăm mai bine starea noastră interioară pe parcursul zilei.

Dacă niciuna dintre aceste tehnici nu ajută la reducerea anxietății și dacă aceasta începe să ne afecteze calitatea vieții este un semn clar că ar trebui să apelăm la ajutorul serviciilor terapeutice online.

Un exemplu de astfel de servicii online găsiți pe site-ul nostru www.mihaimoisoiu.ro.

Tel. 0753937223
www.mihaimoisoiu.ro
E-mail: mmmoisoiu@gmail.com

 

Monitorul de Suceava: https://www.monitorulsv.ro/Local/2020-04-16/Metode-eficiente-de-combatere-a-starilor-de-anxietate-in-aceasta-perioada#ixzz6KvpCDDfQ

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Close Menu
RSS
Follow by Email
Pinterest
×